Så kan man också fira jul...

Julafton (Noche Buena) har jag firat hemma hos Danis morbror Dani (han heter också så) med deras båda familjer, samt morbror Danis föräldrar, hans frus föräldrar och hans frus syster med familj. Hängde ni med? Det var väl inte så svårt. Vi åt asado och sedan turron, pan dulce, chokladdoppade jordnötter, fruktsallad och citronglass med champange. Kl 12 kom tomten och så skålades det i champange och önskades God Jul och pussades kinder, som om det vore nyår. Och så gjorde jag ett magplask över en stor järngrej som morbror Dani hade ute på gården. Den var så stor att den räckte till hela mig, så jag har skrapsår och blåmärken på foten, på knät, på armen, strax över bröstet, på hakan och på överläppen. Hakan är särskilt blå och sned.
På juldagen var vi hos Bibi & Hugo med Bibis föräldrar, Bibis kusin Rolo med familj och Bibis kusin Graciela med man och den dotter som är kvar i landet. Vi vaknade vid 11 och drack mate i sovrummet alla fyra och sedan fortsatte dagen så i skönt mojsande och såsande. Vi åt plockmat och sedan färsk ravioli på det, för det hade mormor Mirta beställt även fast Bibi hade ordnat annat mat, för en juldag utan ravioli var utanför hennes föreställningsförmåga. Och så spelade vi grod-spelet och badade i poolen och åt mera glass och drack mera champange. På kvällen kom svenskan över och hälsade en snabbis, gulligt. Ja just, Mario kom och hälsade på i affären den 24:e också. 
Jag var jättetrött på kvällen, men tack och lov behövde jag inte kliva upp förrän nio idag. Vi åt frukost på ett café och öppnade affären. Är så glad att det är fredag. Imorgon halvdag och sedan ledigt och Villa Elisa. Och likadant veckan därpå. Och veckan därpå åker vi till Colonia (Urugay) lördag-söndag, på spahotell, för vi fick en natt där av tomten(!!!).

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppas ni får det så skönt som det låter! Kanske nästa jul blir en vit jul? Vore Catalina här skulle det åkas pulka !Gott Nytt År till alla!

2008-12-27 @ 11:38:24
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0