Mi novio imago

Var ju hos Ricardo (Danis kompis Gustavos pappa; tandläkaren) i onsdags. Fick ett hål lagat och 4(!) nya tider, för att laga de 6(!!!) resterande hålen. Mina visdomständer har inte vuxit än, så jag har alltså hål i alla hörntänder utom en. Eller, utom två, nu då. Jag var jätterädd att det skulle göra ont, men det gjorde inte ett dugg ont. Och så var jag rädd att jag skulle behöva göra rotfyllning, och det behövde jag inte! Han sa också att han skulle röntga underraden och kolla om det är visdomständerna som trycker på och pressar ihop framtänderna på underraden. Men han sa att han skulle bli klar med min mun helt och hållet tills vi flyttar tillbaka till Sverige i maj.

Det är segt idag; vi har långöppet nu sista lördagen innan jul, men det kommer ingen. Och det är soligt ute... Och vi har problem med faktureringsprogrammet; kanske kommer vi behöva lägga in alla produkter igen, i ett annat program... Det är problemet med MAC, det är svårt att hitta program som funkar på MAC. Dani sitter och klurar med det där, och jag har lite dåligt samvete för att jag sitter här och boluderar (ett ord jag uppfann nu, som betyder ungefär tramsar), men jag kan inte hjälpa honom med det. Det enda jag skulle kunna göra är att städa, men det är så tråkigt att städa när det inte är smutsigt. (Jag städade hela dagen igår.) Det här får mig att tänka på sega dagar på McDonalds när vi sa att det var dags att ta en sväng topless i gallerian, för så gäst-desperata var vi... Eller alltså, vi gjorde det ju faktiskt aldrig, men ja, det förstod ni säkert. Nu har han förresten lyckats med något här. Det ser ut som jag slipper göra om allt, och det ser ut som att det här programmet funkar mycket smidigare helt plötsligt. Tur att man har en trollkarl till pojkvän. 
Näe, nu har jag faktiskt lite att fixa till i faktureringsprogrammet, så nu ska jag göra lite nytta!




Kommentarer
Postat av: Tanten

Men går det inte att köra windows i den också?

2008-12-20 @ 21:34:18
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sådana dagar har vi tyvärr haft många av dom senaste veckorna :(

2008-12-21 @ 18:12:36
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

LÄSTE JAG RÄTT MED FLYTTAR TILLBAKA TILL SVERIGE? Hur har du kunnat låta bli att nämna det tidigare, jag trodde maj-hemkomsten var ett besök?! :D

2008-12-22 @ 01:32:13
URL: http://joannling.blogg.se/
Postat av: evilin

Tanten: Jo, programmet vi har är genom windows. Men när jag skrev att han lyckades men nåt, så ändrade han från windows vista till windows htp (eller något sånt?) och det blev mycket bättre.

Emelie: Huvva, vad jobbigt. Fast det är jul och allting.

Lillasyster: Haha, jaha, näe men vi har pratat om att åka tillbaka för ett år...

2008-12-22 @ 14:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0