No van a tener un hijito?

Regnsöndag. Härligt. Då behöver man inte ha dåligt samvete om sitter inne och ugglar framför datorn och framför tv:n hela dagen. Vi stannar här på 21:a gatan, istället för att åka ut till Villa Elisa. Det är ingen större vits att vara där när det är lerigt och blött gräs. Vi har Lost och någon av Martíns filmer att se. 

Igår frågade Hugo mig om barn. Jag erkände att jag egentligen nog inte ville ha 4-5 ungar utan att 2 nog räcker, och att jag faktiskt inte vill ha några än! Eller att jag snarare, efter års kommunikation med mig själv börjat acceptera att det finns saker jag både vill och bör göra innan dess! Och att det snarare är kroppen än jag som vill ha egentligen; för det är mest tanken på att vara gravid som gör mig galen, inte tanken på att ha barn. Det tycker jag ju faktiskt känns både ganska arbetsamt och livsomvälvande. Men ser jag en gravid kvinna blir jag alltid lite avundsjuk. Så jag berättade allt det här och han tyckte att dagens ungdom var resonabel men att vore roligt att fortsätta säga till Dani att jag vill ha 5 barn nu, nu, nu i alla fall.

(Och så berättade jag ju förstås att Milton häromdagen när jag badade honom, frågade om jag inte skulle ha en liten bäbis snart. Bara sådär upp och ner! "Y...no vas a tener un hijito?!" Jävla sötunge.  "Eh, varför, skulle du vilja det eller?" "Ja, jag vill att ni ska fyra: en till mig, en till Cata, en till Fran och en till Luchi" "Ej, jaha, men det kanske räcker med än till dig och en till Cata?" "Ok, en pojke till mig och en flicka till Cata".
Och Cata har sagt att hon minsann har urvuxna kläder till min bäbis.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0