Uppföljning: polisen

Igåt fick jag tummen ur och tog mig till polisen. Eftersom min kö var en speciallö, för att mitt ärende var lite ovanligare (jag skulle ansöka om ett registerutdrag) så tog det bara en timme, helt utan hjälp från min konstapel för han var inte där. De tog mina fingeravtryck, för det gör man i Argentina på alla i landet boende. Idag kunde jag hämta utdraget och för det behövdes ingen nummerlapp, så det gick fort. Jag förstod dock inte hur jag skulle smita mig före de som hade nummerlapp, så en chilenare som stod närmare hjälpte mig och la mitt papper också på bordet och när polisen var klar med personen han höll på att hjälpa drog han fram våra registerutdrag och fortsatte med nästa. Jahaja, så var det. Chilenaren sa något om att han inte visste hur vårt system fungerade, men han trodde att man helt enkelt gjorde så där. Sedan frågade han hur jag tyckte att vårt utbildningssystem var, för han var här för att plugga. Så jag fick själv förklara att jag inte alls är argentinska (yes!)! Han kanske inte märkte att jag hade konstig dialekt eftersom att han också hade det i Argentina. Fast i Spanien kollar de också konstigt på mig. Hm, jaja. Min konstapel var på plats när jag gick ut, han kallade mig "bonbón" och sa att han nästan alltid jobbade på fredagar och att jag kunde "slå en radio" (de flesta här ringer via radio med Nextel) när helst jag behövde något så kunde han påskynda processen. Sådärja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0