Min egen argentinske poliskonstapel

Nu blev ni nyfikna va..?
Nu tänkte jag för tredje gången börja inlägget med "igår/iförrgår så...". Ytterligare betraktelser helt enkelt!
Iförrgår hade jag ett ärende hos polisen (registerutdrag). Bibi följde med mig. När vi kom dit så visade det sig att Danis kompis systers pojkvän jobbade där. Han sa att det var slut på nummer för den dagen (kl var runt 10.30, tror jag, rätt sent för att gå att köa i den argentinska byråkratin), och han ju förstod att vi inte skulle komma kl 5 på morgonen för att köa dagen därpå, men att om vi kom vid 8-8.30 så skulle han hjälpa oss. Så igår kom vi igen, men snarare 9.30-10 än 8.30... Och då var han inte där och vi stod i den långa kön och jag funderade på hur fasiken han skulle kunna hjälpa oss att få något gjort snabbare här, utan att resten av kön skulle vilja slå ihjäl oss. När vi hade gått kön klart så dök han upp, och Bibi sa till honom att nu går det ju inte. Hursomhelst fick vi ett papper att fylla, och så fick vi veta att vi skulle betala 40 pesos till en bank i närheten och seda komma tillbaka med kvittot och blanketten. Den lilla biten information vi köade för misstänker jag att vi annars hade kunnat få tidigare på morgonen innan, hos migrationsverket, om de hade tänkt på det. Imorse var han inte heller på plats, min konstapel, så jag sköt upp det igen. Annars hade jag nog gått ut därifrån 4-5 timmar senare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0