Bra dar & dåliga

Vad konstigt det är hur olika dagar kan utveckla sig. Igår trodde jag skulle bli en dålig dag, för jag hade värsta motvinden på cykelturen till jobbet, så jag kom försent och det var skitjobbigt att cykla, plus att jag glömt passerkortet så jag fick ringa kollegan som kom och öppnade, sedan fick jag dessutom gå runt några butiker för att städpersonalen hade lagt ut kemikalier på golvet (jag kom inte mycket sent ändå, men i alla fall). Sedan funkade inte filtreringsmotorn till fritöserna, så jag fick stå och ösa olja med skopa, vilket tog sin lilla tid. Och så var jag ändå helt glad & pigg & pepp vid lunch.
Och idag, som jag trodde skulle bli en superdag; vaknade pigg och åkte iväg och simmade före jobbet och kände mig glad & pigg & pepp när jag började (jag var GLAD för att det regnade, för att vi då skulle få mycket att göra) - då var jag skitstressad, trött, på det sömniga viset (? -det var väl simningsreaktion, fast jag trodde jag skulle bli pigg av det...) och med värsta huvudvärken vid lunch. Som bara blev värre och jag bara tänkte hjälp, hur ska jag orka vara här till nio? Jag ville bara gå med Dani kl 15. (Han gick inte kl 15 han heller, utan kl 17.) Och så på mindre andra rast vid 16, hittade jag någon brustablett som jag inte minns namnet på på Apoteket - det stod att det hjälpte vid migränliknande huvudvärk och det var koffein i den - och det gick över bara sådär på fläcken, helt FANTASTISKT. Så sedan gick det bra att  fortsätta till nio.
Men visst är det konstigt, två dagar i rad som kroppen reagerar tvärtemot hur man hade tänkt sig..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0