VHS

Svar från VHS nu; sjuksköterska ska jag inte börja bli i år i alla fall. I Malmö var jag reserv 100-nånting och i Lund 300-nånting! Men jag läste i tidningen idag att det var svårare än vanligt att komma in (inte så konstigt att folk väljer att plugga i dessa tider) och poängsnittet på sjuksköterskeutbildningen var det som ökat mest av dem de visade - 0,3%.
Arabiskaprogrammet hade blivit struket, för det hade jag visst prioriterat under spanskan.
Så nu blir det spanska i Lund och fortsatt jobb (för jag räknar med att kunna fortsätta jobba, om jag "bara" ska läsa spanska), eller bibliotikarieutbildning på 3,5 år i Köpenhamn..?!

(Förresten, apropå rubriken, Dani förstod inte när jag sa VHS och menade videofilm häromdagen, utan bara "Vadå, högskoleverket, vad är det med?" och sedan sa han "Ahaa, VHS (ve-atsche-esse - på spanska alltså, försökte mig på fonetik)!!"

Kommentarer
Postat av: Vägledaren

Ett år (minst?) för att läsa högskolebetyg i spanska. Då går det sedan att läsa bibliotekarieutbildningen på distans - tjooo! Det bästa som finns!!

2009-07-14 @ 17:04:32
Postat av: Evilin

Mm, det är ju sant! =)

2009-07-15 @ 08:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0