Hål i tänder, hål i plånbok! Inte av samma orsak dock!

Igår körde jag igång med nya tandläkartider igen, efter en och halv månads (semester)uppehåll (för Ricardos del). Jag tror inte han har haft semester riktigt så länge egentligen men!
Ett till hål lagat, 3 återstående. 256 kr enligt aktuell växelkurs. (100 pesos.)
FAN vad mycket dyrare flygbiljetterna är nu än när vi åkte hit i september förresten! Om vi hade tagit ut slantarna vi sparat (vilka var en varsin donken-lön ungefär) och köpt euro för dem hade vi haft ungefär 2000 kr mer idag. I och för sig kunde vi inte ha tagit ut allt, för en del behövde jag kunna betala med bankkortet men ändå, om det bara hade varit 1000 hade det varit okej ändå. Sedan kan ju inte alla tänka så, för man ska ju inte ta ut pengar från banken när det är kris, men mina donken-pengar hade nog inte gjort så stor skillnad. Nåja. Problemet nu är hur vi ska få råd. Vi hade pengar till varsin flygbiljett och nu har vi plötsligt bara lite mer än till en! Gulp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0