"Livet är kort, men timmarna äro långa"

Så tror jag det var jag läste citerat i Doktor Glas igår. Den här timmen gick fort!

Jepp, det har gått två veckor nu. Det var idag den 16:e mars som jag hade tid bokad hos Dr. Mele. Han är psykiater. Shit, vad nervös jag var!! Nu efteråt har jag lätt huvudvärk, men är ganska lättad. Jag ska dit igen 8:e april, och sedan var 15:e dag tills jag åker till Sverige igen. Det kändes att jag bara hann presentera allting och att det är rätt mycket att babbla om. Fast kanske inte så mycket som jag hade trott. Han sa bara 2 saker som han tyckte jag/vi måste klara ut. Resten tyckte han kanske att jag formulerade så tydligt att jag redan vet själv att jag måste klara ut det. Senare kanske han frågar hur det har gått med det! 
Jag trodde jag skulle gråta floder, men jag grät ingenting. Och det gick lätt att prata. Okej att jag hade gått och funderat på vad jag skulle säga hela helgen! Plus att jag har en bra dag idag. Helgen var också bra. Fredagen var skitjobbig och det brukar ju gå uppför efter en sänka. Men nu kommer jag i alla fall att lättare se hur många dagar som är bra och hur många som är dåliga, och varför och hur jag kan ändra det. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till gumman! Det är du värd!!!/mammi som älskar dig över allt på jorden

2009-03-17 @ 06:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0