Olika vad man prioriterar sina pengar på

Idag (igår, vid det här laget) började min arbetsdag med att jag blev skickad i taxi hem till Bibi & Hugo för att festfixa. Göra tarta och fixa med andra festfixarfinesser som Bibi hittat pa. Jag är saklart inte sa kortseende att jag berättar VAD, jag kanske kan ha nytta av dem nagon gang i framtiden själv, och da vore ju dumt att ha delat med mig i onödan.

Idag pa lunchen gav vi Hugo var present: en finare champange med två glas - som vi sa var för att skåla med Bibi på lördag på hotellet. Och de har skojat om det där med hotellbesöket tillsammans hela dagen, så det verkar faktiskt som han tror på det, så här långt i alla fall. Om vi är riktigt smidiga på lördag KANSKE han inte misstänker. Om inte annat så är ju alla "mellan raderna-nämnda" detaljer ovan överraskningar och inget han själv varit med och planerat för. Alltid någonting. Jag är rätt sugen på att lägga till en present till i form av ett "hotell-set" med typ erotisk massageolja, ögonmask och kondomer med smak på, för att ytterligare förstärka illusionen och för ett gott skratt, men vi får se om ja hinner...


Hursomhelst, festfixartips direkt fran La Plata numero uno lyder i alla fall: Låt inte en bra fest begränsas av en dålig budget! Är det fest så är det, helt enkelt. Om man inte har ett stort månatligt överskott på lönen, får man spara i god tid innan. Jag vet faktiskt inte hur folk gör, med sina låga löner. Dunderbrakfester fixar alla ändå. Det kan ju märkas på t ex kvalité på vin eller souvenirer (som alla får ta med sig varsin som minne av festen!), hur mycket pengar man hade att lägga på festen, men det inte så att man säljer vin istället för att bjuda eller struntar i souvenirerna. Ett bevis för att festerna kostar en hel del är att tjejer som fyller 15 (då man gör ungefär motsvarande nordamerikanska 16-årsfester) ibland får välja mellan en fest eller en resa (till exempel till Miami).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0