Snart äre partaj

Nytt sedan sist:

-Vi vet nu att vi kommer till Sverige i år också, närmare bestämt i maj, den 28:e. Eller ja, vet och vet, vi har biljetter i alla fall. Så om inte flyget kraschar på vägen, eller något annat oväntat händer, så.

-Jag har färgat håret i ungefär samma hårfärg som pappa färgade sitt. Skillnaden är att han gjorde slingor, plus att hans blev mer silver/gult och mitt blev mera grått på riktigt. Haha! Poängen var att få bort den något orange tonen som oundvikligen sitter i efter en röd färgning. Efter blekningen och färgningen blev det alltså något för mörkt för min smak och något för grått istället för blont (för jag ändå gladare att det blev för grått jämfört med om det blivit för gult). Nu efter två tvättar ser det rätt ok ut dock. Jorge blev förstås förstörd, så han sa om vartannat att det var jättefint och att jag kunde komma tillbaka på tisdag (igår) för att lägga i några slingor (inte från rötterna, utan mer i topparna) för en "toquesito" (liten touch alltså). Jag sa typ "Ja, vi får se" och gjorde mitt bästa för att se nöjd ut så att han inte skulle slita sitt (en cm långa max) hår. På måndagkväll sökte han mig på Bibis telefon, så igår morse var det bara att slinka över. Då fick jag håret fönat, så att jag skulle kunna ha det utsläppt. (Där fick jag för att jag inte orkar föna håret en tisdagmorgon. Eller ens äger en hårtork, förresten, om jag ska vara riktigt förtrolig med er.) Det kändes väldigt njutningsfullt (för det bor väl en diva inom oss alla någonstans) och väldigt pinsamt, stresssande, besvärande samtidigt, att jag satt och fick håret kammat i en halvtimme på arbetstid. Ujujuj. Idag skulle jag varit där och fixat slingorna som jag inte förmådde mig att säga nej till på ett tillräckligt bestämt vis, och sedan glömde jag säga nej idag. Får väl be om ursäkt senare.

-Vi håller för fullt på med att planera för Hugos födelsedagsfest på lördag. Eller ja, mest Bibi förstås. På kines-snabbköpet här intill (nästan alla snabbköp drivs av kineser, det är här de håller till, om inte på klädtillverkningsfabriker i Buenos Aires) ville Bibi köpa vinet, men tjejen i kassan lät henne bara köpa 1 låda (alltså 6 flaskor). Då tänkte hon skicka mig, Martins tjej, städerskan Marta, barnflickan Lily, Dani och Martin och köpa en var. Men jag var andra man ut och jag frågade snällt efter två från början och det gick för sig. Så nu ska jag dit igen och prova att köpa fyra till i ett svep. Annars pratar alla grabbar i affären om vad de ska spela för låtar (repa kommer ingen ens hinna prata om), och så ska vi bestämma en låt per bord som folk måste sjunga. Jag och Lily och Victoria (Martins tjej) ska iväg mitt på dagen på lördagen och börja dekorera. Hugo kommer väl förmodligen att förstå att det är fest på gång, om vi ska vara riktigt ärliga så känner han nog Bibi så pass bra att han vet att hon inte tar no for an answer när gäller fester, och dessutom kommer han nog tycka att vi verkar ovanligt upptagna för en vanlig lördag. Planen är i alla fall att låtsas åka på restaurang och hotell ("telo" - ett sådant där tematiskt hotell) i Buenos Aires tillsammans med två andra par. Och så har vi förstås vanligt minifirande med familjen imorgon (då blir vi bara 17 st), så att det verkar som att det är FIRANDET.

-Annars har jag sträckläst Phonephucker senaste dygnet, fan vad roligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0